wonen en dagbesteding in Midwolda

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Bij Het Anker streven we altijd naar de beste zorg. Maar ook dan kan er iets mis gaan. Als u vragen of klachten heeft, bijvoorbeeld over de zorg- en dienstverlening of de bejegening, horen wij dat graag. Reacties van onze klanten helpen ons de zorg nog verder te verbeteren.

Een probleem of klacht kunt u ten allen tijde voorleggen aan de onafhankelijke vertrouwenspersonen of de klachtencommissie van Zorgbelang Drenthe. 

U kunt er ook voor kiezen om ze allereerst te bespreken met de persoonlijk begeleider. Als dat niet tot een oplossing leidt, kunt u de directie aanspreken. Veel vragen, problemen en klachten kunnen zo in de praktijk worden opgelost. Komt u er zo niet uit? Dan kunt u een klacht voorleggen aan de cliëntenvertrouwenspersoon of de klacht indienen, zoals eerder vermeld, bij de klachtencommissie van Zorgbelang Drenthe.

Vertrouwenspersonen van Het Anker te Midwolda (Zorgbelang Drenthe)

Klachtafhandeling door de onafhankelijke klachtenfunctionaris

Als u niet tevreden bent over de zorg die u wordt geboden of er zijn andere zaken in het contact met uw zorgaanbieder die volgens u anders en/of beter kunnen, dan is het goed daarover met uw zorgverlener of een vertegenwoordiger van de instelling te gaan praten. Door met elkaar in gesprek te gaan, worden de meeste problemen al opgelost.

Wanneer u er met elkaar niet uitkomt, dan kunt u, uw vraag/klacht neerleggen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Drenthe. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en heeft ruime ervaring in bemiddeling en het voeren van oplossingsgerichte gesprekken.

Hoe doet u dat?

Neem contact op met:
Zorgbelang Drenthe
- tel. 050-727 1500 (op werkdagen tussen 09:00-16:00 uur)
- info@zorgbelang-drenthe.nl o.v.v. klachtenfunctionaris
- of per brief:
 

Meer weten?
Zorgbelang Drenthe, t.a.v. klachtenfunctionaris, Annerweg 30, 9471 KV te Zuidlaren
Ook met vragen over deze dienst kunt u bij Zorgbelang Drenthe terecht.